Insikt!

26 november 2009 at 22:40 (Bloggning, Vardag, Yemenresan) (, , , , )

Eftersom FRA-lagen, som jag har förstått det, främst handlar om att övervaka internettrafik som rör sig över Sveriges gränser, så lär ju all min trafik (bloggen inkluderad) vara riktigt hett material för dem! Kära någon vad besvikna de blir när de ser att mina mest besökta sidor är i stil med www.icanhascheezburger.com , och inte något mer kontroversiellt.

Nu vet jag ju inte hur Svenska staten prioriterar sina profiler för utländska hot, men ifall deras policy är att hoppa på den internationella västerländska hypen mot arabländer så lär ju en Yementaggad IP-adress vara en riktigt het potatis. Är det någon som vet någonting om detta?

Kul i alla fall att man kanske orsakar huvudbry för någon stackare som tvingas verkställa en så omåttligt inpopulär lag. Till er säger jag: Ni kan med tillförsikt tagga min IP-adress som ofarlig. Jag har nog aldrig varit mer vänligt inställd till mitt hemland än vad jag är nu, på grund av diverse kulturell frustration. Och ni vet att det är sant eftersom jag skriver det på internet (för internet är ju som alla vet serious business). Jag lovar till och med.

3 kommentarer

  1. hannes said,

    åh, det var länge sen jag var inne på icanhascheezburger, haha så sköna!
    tänkte vidarebefodra den här länken till dig med tanke på din position, det kanske vore nått att prova på?! 🙂 http://www.youtube.com/watch?v=yo5jr1i3xIk

    • anurlaiqar said,

      Skojar du eller? Jag skulle bara hoppa rakt in i sidan på de där djuren. De är galet höga!

  2. Sven said,

    Japp, imorgon träder lagen i kraft. Så vi får helt enkelt passa på nu.

    Det var en gång en terrorist, som satt och dingla med benen på en kvist.
    Han kom ifrån Yemen där han byggde ihop bomber av gemen.
    Bomberna kom från en Mulla som inte behövde tulla.
    Men terroristen han brukade blogga, han tyckte helt enkelt att det var mer givande än att jogga. I Yemen gick det bra, men i Sverige fanns ju FRA.
    Detta gäng började spana, i kablar efter ord som inte var profana.
    Och se vad de fann, en terrorist från Yemen minsann!

    Hälsa FRA!

Lämna en kommentar