Off the charts!

03 november 2009 at 08:51 (Vardag, Yemenresan) (, , )

Jag var just inne på kontoret och fick veta att vi har över 70 personer registrerade för nästa omgång av konversationsgrupperna. Vi kan bara ta 20. Urvalprocessen innebär att vi måste ringa upp var och en och kalla dem till en intervju, där vi ställer lite frågor bara för att få höra deras engelska eftersom gruppen kräver en viss nivå för att kunna fungera. Därefter skall alla ringas upp igen och bli underrättade om resultat och startdatum. Att göra detta med 70 personer, vars engelska varierar mellan flytande och knappt befintlig, tar ganska mycket tid och ansträngning.

Jag tycker det är skönt att denna omgång lider mot sitt slut. Min grupp har hela tiden varit ganska trög, och har behövt väldigt mycket forcerad input från mig för att kunna hålla igång en timme. Isak är mer nöjd med sin grupp, så jag hoppas att nästa omgång blir bättre för min del.

3 kommentarer

  1. Inga said,

    Kan inte vara så enkelt att göra urvalet. De som väljs ut bör känna sig hedrade och vara ”på hugget” under diskussionerna.

  2. ica said,

    Hm, vad är det du gör därnere egentligen? 🙂

    Jag funderade över en sak… Jag funderar på att åka till Kina relativt snart, men våndas över att jag troligtvis kommer behöva åka instrumentlös…. Har du din sax med dig?

    • anurlaiqar said,

      Jag håller konversationsgrupper. Engelskundervisningen här nere har ett stort problem, och det är att folk kan plugga engelska på universitet hur länge som helst och inte lära sig prata; de får bara lära sig grammatik. På våra konversationskurser får de som redan har en grund i engelska öva sig i spontant tal. Sådana forum är väldigt få och eftertraktade, så vi har mycket att göra. 🙂

      Aha, jag minns inte att du spelade något, vad spelar du? Jag tog inte med min saxen, dels på grund av att den är för stor och dels för att jag inte vill att den skall försvinna eller bli skadad.

Kommentera

